صفحه اصلی > خبرها > آرشیو اخبار مناطق عملیاتی انتقال گاز  


  چاپ        ارسال به دوست

مسئولیت های اجتماعی شرکت گاز استان یزد

بیانیه مسئولیت های اجتماعی شرکت


 

"باسمه تعالی"

با توجه به اهمیت موضوع حساس مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) (Corporate Social Responsibility)  در سالهای اخیر شرکت گاز استان یزد نیز به تبعیت از شرکت ملی گاز ایران به  عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه وتامین کننده گاز طبیعی ایمن،پایدار،پاک و با کیفیت به جامعه شهری و روستایی استان ، اهم مسولیت های اجتماعی  به عنوان  وظیفه  سازمانی خود را به شرح ذیل اعلام میدارد:

*توجه به کرامت انسانی؛ انگیزه،سلامت جسم و روح کارکنان به عنوان ارزشمندترین سرمایه شرکت

* الزام به رعایت تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری ابلاغی ریاست محترم جمهور و تلاش در جهت جاری سازی آن در لایه های سازمان

* شفاف‌سازی عملکرد شرکت در برابر ذینفعان خود و ایفای تعهدات‌ در حوزۀ مسئولیت اجتماعی

* بررسی و درک نیازها و انتظارات ذینفعان و همچنین پاسخگویی معقول و متناسب به این نیازها با توجه به ایجاد فضای ارتباطی باز طراحی شده

*ترغیب تامین کنندگان و پیمانکاران به رعایت موارد ایمنی،بهداشت حرفه ای و زیست محیطی و تلاش در جهت استقرار نظام مدیریت انرژی کربن و توسعه مدیریت سبز

اینجانب به نمایندگی از کارکنان خدوم شرکت گاز استان یزد ضمن اعلام پایبندی به مفاد این بیانیه در جهت رعایت استانداردهای مسئولیت های اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

علی اکبر میدان شاهی/ مدیرعامل

 

 

اعضای کمیته مسئولیت های اجتماعی

رئیس کمیته دبیر کمیته عضو کمیته عضو کمیته عضو کمیته عضو کمیته
علی اکبر میدان شاهی علیرضا بشیری سید حامدرضا صفوی سعید عقلی محمدحسن مبینی مجید قدیرزاده
مدیر عامل رئیس روابط عمومی معاون امور بهره برداری رئیس امور مهندسی و اجرای طرح ها رئیس امور مالی و پشتیبانی مشاور مدیرعامل

عضو کمیته

عضو کمیته

عضو کمیته

عضو کمیته عضو کمیته عضو کمیته
علیرضا احمدی سید علی اکبر دهقانی مهدی افخمی حمیدرضا برقی بی بی لیلا میراکبری بنفشه جلالی
رئیس منابع انسانی رئیس اجرای طرح ها رئیس امور پژوهش

رئیس واحد HSE

رئیس واحد برنامه ریزی مشاور امور بانوان

 

شرح وظایف کمیته مسئولیت های اجتماعی

مسئولیت اجتماعی شرکت (Corporate Social Responsibility) یکی از مفاهیم نوین در دنیاي کسب و کار امروزي است که پیوند قوي با توسعه پایدار دارد و مسئولیتی است که طبق آن شرکت ها یا سازمان ها، علاوه بر وظایف سازمانی، از طریق رفتار پیشگیرانه و اصلاحی به مدیریت تاثیرات و پیامدهاي ناشی از تصمیمات یا فعالیت هاي خود در قبال ذینفعان پرداخته و به تحقق اهداف توسعه پایدار کمک نمایند . ذینفعان عمده عبارتند از: کارکنان و خانواده هاي آنان، مشتریان، تامین کنندگان، ساکنان جوامع بومی و محلی، شهروندان، سازمان ها (دولتی و غیر دولتی) و محیط زیست.

این مفهوم در صنعت نفت کشور طی سال هاي اخیر با اقبال شرکت ها مواجه شده و این شرکت ها به همراه وزارت نفت از جمله سازمان هاي پیشرو در توجه و عمل به این مفهوم به شمار می آیند . از جمله رویکردهاي مهم این حوزه در موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت، کمک به ساماندهی اقدامات و هزینه کردهاي حمایتی شرکت ها در مناطق نفتی، کمک به کاهش یا رفع چالش هاي اقتصادي، زیست محیطی و اجتماعی ناشی از استقرار صنعت در جوامع محلی و بسترسازي جهت توسعه جوامع محلی مناطق عملیاتی در راستاي تحقق توسعه اجتماعی- محیطی پایدار، همپاي توسعه صنعتی است . هدف مسئولیت اجتماعی،کمک به توسعه ی پایدار می باشد.

مسئولیت های اجتماعی بنگاه اقتصادی عبارت است از این که شرکت ها در برابر اثرات ناشی از فعالیت های خود بر ذینفعانِ مرتبط، مسئول می باشند . کسب و کارها متعهد به رفتارهای منصفانه و مسئولیت پذیری، مشارکت در توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی نیروی کار و خانواده آن ها هستند و همچنین به بهبود کیفیت انجمن های محلی و اجتماع در مقیاس بزرگ ادامه دهند.

مسئولیت طرح ریزی، تعیین و اجرای انواع برنامه های مسئولیت اجتماعی این شرکت برعهده کمیته مسئولیت های اجتماعی می باشد.

 

اهم اقدامات صورت گرفته در زمینه مسئولیت های اجتماعی

     
 


             
  برگزاری نشست خبری مدیرعامل با اصحاب رسانه به صورت آنلاین
  عمل به مسئولیت های اجتماعی عاملی در جهت افزایش اعتماد عمومی   حضور مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در مرکز سامد استان  
  علی اکبر میدانشاهی با هدف آگاهی بخشیدن به افکار عمومی در تشریح عملکرد شرکت گاز استان یزد گفت: این شرکت در راستای عمل به رسالت خود یعنی احداث و نگهداری شبکه های گازرسانی و ارائه خدمات به مشترکین، با اجرای بیش از 10 هزار و 500 کیلومتر شبکه فلزی و پلی اتیلن و نصب بیش از 251 هزار علمک، موفق به جذب حدود 473 هزار مشترک گاز طبیعی در اقصی نقاط استان شده است و عملکرد فوق، گازرسانی به تمامی 21 شهر استان و 546 روستا را به دنبال داشته که موجب بهره مندی بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری، 92 درصد جمعیت روستایی و در مجموع 8/98 درصد جمعیت کل استان از نعمت گاز طبیعی شده و این استان را در زمره استانهای سبز کشور قرار داده است.
 


مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از تدوین برنامه های مسئولیت اجتماعی در راستای ارائه تصویر مناسب از شرکت و ایجاد فضای لازم برای افزایش اعتماد عمومی خبر داد.

علی اکبر میدانشاهی از مسئولیت های اجتماعی به عنوان عاملی در جهت توسعه پایدار نام برد که بر این اساس شرکت ها می توانند از طریق رفتارهای پیشگیرانه و اصلاحی به مدیریت تاثیرات و پیامدهای ناشی از تصمیمات و فعالیت های صورت گرفته در قبال ذی نفعان دست یابند که در صورت یک برنامه ریزی صحیح و اجرای موفق آن علاوه بر بهبود روابط و تسهیل شرایط کاری با جوامع محلی و کارکنان و سایر ذی نفعان، بهینه سازی هزینه کردها در زمینه اقدامات مسئولانه را در پی خواهد داشت.

  مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با حضور در مرکز سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) از طریق شماره تماس 111 به صورت زنده و مستقیم پاسخ گوی سؤالات، درخواست ها، پیشنهادات و انتقادات هم استانی های گرامی در بخش های مختلف از جمله توسعه گازرسانی، خدمات رسانی، اشتراک پذیری، نصب انشعاب و مواردی از این قبیل بوده و راهنمایی های لازم را ارائه دادند.
 
           

 


     
 


             
  مشارکت کارکنان شرکت گاز استان یزد در امر خداپسندانه اهداء خون
  کمک های مؤمنانه صندوق محبان حضرت علی (ع) شرکت گاز استان یزد
  استقرار میزخدمت شرکت گاز استان یزد در حاشیه مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه
 
  جمعی از کارکنان شرکت گاز استان یزد در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه و کمک به بیماران نیازمند در سازمان انتقال خون حضور یافتند.
همدلی و همراهی مردم، گره گشای سختی ها در همه موقعیت های زمانی است و انتظار می رود مردم در این برهه زمانی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، اهدای خون برای نجان جان بیماران را به عنوان یک ضرورت حیاتی بپندارند تا با مشارکت وفادارانه در اهدای خون، این روزهای سخت را با لبخند و نجات جان بیماران پشت سر بگذاریم.

 


در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص توجه به قشرهای آسیب پذیر جامعه، کارکنان خیر این شرکت با کمک های مؤمنانه به خانواده های بی بضاعت، در این امر خداپسندانه شرکت نمودند که بر این اساس تعداد 70 پکیج غذایی تهیه و توزیع گردید.

  به منظور ارتقاء سطح پاسخگویی و ایجاد بستر مناسب جهت تعامل آسان مردم و دولت، میز خدمت شرکت گاز استان یزد در حاشیه مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه مستقر و کارشناسان این شرکت به صورت مستقیم پاسخگوی سؤالات، درخواست ها، پیشنهادات و انتقادات همشهریان گرامی در بخش های مختلف از جمله توسعه گازرسانی، خدمات رسانی، اشتراک پذیری، نصب انشعاب و مواردی از این قبیل بوده و راهنمایی های لازم را ارائه دادند.
 
           

 


     
 


             
  نه به قبوض کاغذی، نه به مرگ هزاران درخت
  ارائه خدمات پرکاربرد شرکت گاز استان یزد از طریق سامانه خدمات الکترونیک
  ارائه 21 خدمت شرکت گاز استان به مشترکین در بستر اینترنت
 
  با هدف بهبود کیفیت و خدمات و صیانت از محیط زیست از ابتدای آذر ماه سال جاری قبوض کاغذی مشترکین گاز طبیعی در استان یزد حذف شد.
شرکت گاز استان یزد همزمان با سایر شرکت های گاز استانی و با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار و دستور العمل ابلاغی از شرکت ملی گاز ایران به منظور حذف قبوض کاغذی، ضمن اطلاع رسانی به مشترکین، اقدام به ایجاد زیرساخت های لازم جهت اجرای طرح مذکور نموده و قبوض کاغذی حذف و ارسال صورتحساب گاز از طریق پیامک صورت می پذیرد.


 


در راستای شیوع ویروس کرونا و به منظور بهره مندی آسان عموم شهروندان از خدمات شرکت گاز استان یزد خدمات پرکاربرد این شرکت از طریق سامانه خدمات الکترونیک ارائه می شود.
مهمترین نکته در اجرای طرح مذکور طراحی، اجرا و پیاده سازی مناسب و بکارگیری یک استراتژی صحیح در جهت ارتباط آن با مقاصد، مأموریت ها و اهداف مدنظر می باشد و با ارائه 18 مورد از خدمات پرکاربرد، متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی قادر خواهند بود خدمات مورد نیاز خود را علاوه بر دفاتر پیشخوان شهری و ict روستایی، از سامانه خدمات الکترونیک در بستر اینترنت و به صورت ثبت درخواست در وبسایت es.nigc-yazd.ir دریافت نمایند.

  به منظور بهره مندی آسان عموم شهروندان از خدمات شرکت گاز، فعالیت های پرکاربرد واگذار شده به دفاتر پیشخوان از طریق شبکه اینترنت و بصورت برخط (آنلاین) قابل ارائه می باشد.
با تلاش جمعی از کارشناسان این شرکت و درراستای توسعه خدمات الکترونیکی کلیه متقاضیان و مشترکین گاز طبیعی قادر خواهند بود تمامی خدمات 21 گانه شرکت گاز از قبیل درخواست اشتراک پذیری، تغییرنام، تست کنتور، جابجایی علمک و سایر خدمات حوزه گاز را به صورت آنلاین دریافت کنند.

 
           

 


١٤:٣٤ - سه شنبه ٢ دی ١٣٩٩    /    شماره : ١٤٥٠٥    /    تعداد نمایش : ١٢٠٣



خروج




تصاویر منتخب